Mä sit siis sain ne matkat kunnalta, 18 yhdensuuntaista matkaa kuukaudessa.Eilen kävin laitattaa uuden tatuoinnin ja tänään olikin Taistolla hammasröntgen keskustassa. Koska mulla saa olla yksi saattaja messissä niin käytettiin mun taksikorttia.

Kuski oli joku ihan uus,sillä se aikoi viedä meidät ihan muualle kuin olin pyytänyt.Eipä siinä mitään,mutta kyllä multa voi ihan reippaasti kysyä,että missäs se semmonen keskusaukio on kun ei ole ihan tuttuja nää kulmat. Ihmettelin meinaan ääneen,että "mihis sää ny oot menoss ku keskusaukiolle piti päästä,eksää tiiä misä se o?" "No siis mä olen ihan uusi täällä päin ja en tiedä yhtään näistä paikoista". Jätkä vaan meinas heittää minut ja muksun ihan toiseen paikkaan-vissiin siihen ainooseen minkä tietää. Perille päästiin jahka olin opastanut oikean tien.

Röntgenissä meni vain muutama minuutti ja sitten lähettiin käymään viereisessä sekatavarakaupassa.Oli mulla tietty ostarikin mukana, mutta normisti meni eli listan vierestä tuli taas vedettyä suurin osa ostoksista. Puolet tarvittavista ketjuista jäi ostamatta kun niitä ei ollutkaan,joten uutta reissua pukkaa piakoin.

Kotimatkalla istuin tapani mukaan etupenkillä ja Taisto takana. Oltiin vasta ajon alussa kun takaa kuului kysymys:

"Äiti,onks mun pakko mennä 15 vuotiaana jonnekin leirille viikoksi?"

Mä olin jälleen kerran ihan kyssärinä "Häh?!"

"niin ku koulussa sanottiin,että meijän kaikkien pitää mennä 15vuotiaina jonnekin leirille viikoksi,jonnekin tilhileirille"

"Tilhi?! TÄH?!"

"nii-i, tilhi tai jotain"

*raksraksraks* päässä rupes iso pyöri pyörimään,kunnes kilahti "ai rippileirille?"

"niin se taiskin olla"

"Joo, ei sun tartte mihkään mennä,ethän sää kuulu ees kirkkoon"

"Ok."

Minuutin hiljaisuus.Poika selkeesti jäi miettimään jotain...

"Mut äiti?"

"Nii?"

"Kun koulussa sanottiin tänään,et meille kaikille tulee sit murrosikä sitten 14-15 vuotiaina. Onks se totta?"

"On se"

"Mut emmä haluu sitä murrosikää"

"juu,emmäkään..."

"Mut sulla on ollu se jo, vaari on sanonu"

"Hmmm..."

"Ja sit ne sanoi,et sillon on ääni kipee, onks se totta?"

"Joo, on se silleen, mut ei ääni varsinaisesti ole kipee vaan se heittelee välillä hassusti"

"Se on ihan hirveetä.Onneks siihen on vielä aikaa..."

"Niin,onneks"

 

(No okei, emmä ollut ihan se kaikista helpoin ja herttasin teini,mut mä olen jo pyytäny anteeksi tuhat kertaa...)