no okei,pakko palata takaisin ruotuun sano,kun kerran käskykin niin kommenteissä kävi. Joskus vaan nii pal kauhiast vithuttaa.No mut se siitä ja sen kestävyydest.

Esikoisella oli perjantaina 10v.syndet. Tänään kävivät mun vanhemmat kylässä ja veivät muksun lahjaostoksille.Poika tuli takas kassillinen jotain kalastuskamaa mukanaan.Siinä oli viehettäja uistinta ja ties mitä.Vaari oli jo muutenkin niitä hälle ostanut lahjaksi ja nyt vielä itse valitsi lisää... Mä olen nuppia myöten täynnä viehe-esittelyjä ja faktatietoa. Jätkä leijui koko illan nukkumaanmenoonsa asti :D

Olin tehnyt tarjottavaksi tonnikalapannaria,mutta nyt kinkkuversiona sekä Tuulomaan torttua (paremmin tunnetaan ns. mokkapaloina-tässä on tortussa on vaan vaalea kakkupohja eikä suklainen kuten mokkapaloissa).Taisi se kokeilevan keittiön kinkkupannarikin onnistua,sillä mukelot vetäs sen viimeistä palaa myöten Mummin ja Vaarin lähettyä.

Itse en taaskaan saanut alas palaakaan. Illemmalla maistoin hiukan sitä tortua,mutta tämäkin päivä on mennyt hyvin vähilä syömisillä. Juotavaa sentään menee. Tämä minulle oouto ruokahaluttomuus alkoi jo ennen joulua ja muutama päivä sitten kävin huvikseni vaa´alla. Kuukaudessa on nyt lähtenyt reilut 6 kiloa. Ei se mua haittaa,mutta toivoisin,että se näkyiskin sitten jossain. Tarvinnee ottaa tämäkin asia esille kun meen lääkäriin 25.päivä.

Taistolla olis ollut silmälääkerin tarkastus 10.päivä.Hesasta soitettiin, että ollaanko me tulossa kun kello on jo noin paljon.Mä olin ihan monttu auki ja ihmettelin,että mihinkä pitäis tulla.Olin täysin unohtanut koko homman! Voi mönjä! Saatiin uusi aika 24.päivä. Nyt pitäisi täälä kaaoksen keskeltä löytää jotain Taiston papruja- mistä helvetistä mä tiiän,että misä ne o?Kyllä mä tiiän,että jossain tallessa,mutta mistähän tätäkin alkais sit selvitteleen...

Uho kertoi eilen,että heillä on koulussa talent-kilpailu.Tammikuun ajan on ilmoittautuminen ja oppilaskunta toimii tuomareina (Uho kuuluu siihen).Jätkä meinas opetella vitsejä ja esittää niitä.Vähän vielä takkuaa, mutta onneksi sai M&V:lta  myös paksun vitsikirjankin (viehekirjan jasimpsons-sarjiksen lisäksi...Ihme kuppari toi pentu on...). Mulla alkaa vaan tulla stoppi noihin "vitseihin" kun joutuu kymmenen kertaa päivässä samat vitsit kuulemaan...

Nyt jos sänkyyn mähkimään