Nonni. Se on nyt siinä; 30 000 ja rapiat. Voittaja arvotaan viikonlopun aikana ja huutelen sitä täällä suureen ääneen (älä ny?! ei uskois...). Palkinnon meinaan kasata ja postittaa ensi viikon aikana.

Tänään on käyty Jyskissä hakemassa jouluisia juttuja llisää ja halvalla (ennen kaikkea piti hankkia kun halvalla sai).Verhot on vaihdettu (mutta laiska kun olin niin en jaksanut silittää- ovat siis aika lailla mykkyrällä, vaan siinäpähän sitten roikkuessa siliävät sen minkä tohtivat) ja melkein on vähän siivottukin. Kauhealla taistelulla ja tontuilla uhkailulla sain poikiin jonkin asteista liikettä,jonka hyvällä tahdolla voi tulkita siivoamiseksi. Taisto-pentele taas koetteli mun päreitä inttämällä,että mun tarveis tulla heidän avuksi "kun sää et tee yhtään mitään.Aina vaan käsket ja komennat meitä siivoon ja itte vaan ei tee.Aina vaan pojat tehkää,pojat siivotkaa..." vitivitivalivali...Jumaliuta,kyllä otti vähän otsalohkoon kipiää kun justiinssa olin siinä kainaloita myöten tiskialtaassa kuuraamassa vuorenkokoista röykkiötä astioita.sitä ennen pistin pesukonetta päälle ja justiinsa olin siivonnut olkkaria..."kun sää vaan oot tolleen..." voi kuule nyt kyllä mukula olis paree pistää vipinää kinttuihin ja kadota kuin pieru saharaan...

Taistolla oli tänään vika päivä eskarissa ja hän aloitti joululoman varaslähdöllä. Uholla on huomenna vielä joulukirkko ja joulujuhlien harjoitukset. Itse juhlat ovat lauantaina klo 9-9.45 ja poika yhdessä luokkakaverinsa kanssa juontaa tapahtuman.Kuulemma esiintyy vielä jossain sketsissäkin,joten kameralle on taas tiedossa hommia. Pyysin myös omat vanhemmat mukaan ja vinkkasin isälle,että tuo videokameran mukanaan.Mies jää Taiston kanssa kotiin ja pistää kaiken muun valmiiksi, että pojat ehtivät syömään ennen kuin lähtevät mummin ja vaarin kanssa Huimalaan. Saadaan lauantaiksi tärkeää "kainaloaikaa" vihdoinkin.Viime lauantai menikin ostoksilla,mutta onneksi silloin saatiin asiat jotakuinkin hoidetuiksi.

Huomenna tulee Taiston kummitäti (I-täti) visiitille :) Kiva päästä pitkästä aikaa juttelemaan ja kuulemaan ison maailman asioista. Viime käynnillä mä olin taas kokeilevan keittiön pauloissa ja tekaisin Pirkka-lehdessä olleen marenkikakuhässäkän jälkkäriksi. Se meni ihan ketuilleen eikä sitä juuri voinut syödä.Kaiken kukkuraksi en arvannut, että I-täti ei ole mikään suuri marenkifani...Tällä kertaa kun kysyin puhelimessa,että mitä voisin tehdä ruuaksi hän ehätti vastaamaan, etten huolehtisi jälkkäristä vaan hän hoitaa sen puolen ;D *kikatus* No,I-tätiin voi luottaa kun on kerta kokki...

Mä mietin pääni puhki,että mitä ihmettä voisin tarjota, niin mies pelasti tilanteen ja tuuppasi pizzapaikan ruokalistan käteen. Siinäpä se,tilaan jokaiselle oman pizzan.Eipähän tarvii stressata ruuankaan kanssa.

mä päätän nyt tähän,mulla oli joku "must do"-juttu äsken mielessä.

(Mun on tarvis vielä kirjottaa joku kerta Uhon ja toisen anoppimummin näkemyserosta ja cittarimatkasta kun housut tippui. Että jos en muista palata asiaan niin tökkäiskää)