Mihin ihmeen mustaan aukkoon tää aika oikein katoaa?! Ettäkö taas olisi uuden vuoden aatto?Tuntuu kuin vasta viime viikolla oltiin kentällä paukuttelemassa *huokaus* ja taas pitäisi mennä. Nyt mittari näyttää vajaa -15C, hutsittaa ihan sikana lähteä kökkimään kentän laidalle...

Mukulat ovat jo tunnin verran juosseet partsilla vahdissa mahdollisten rakettien toivossa.Silloin tällöin jostain kuuluukin posahdus,mutta eihän siellä mitään näe.Rasittavan innokkaita.Tänään on ollut huonompi päivä,pääsin ylös väkisin vasta yhden maissa. Olin kyllä hereillä,mutta muu kroppa ei ollut. Kuunneltiin ja päiviteltiin Sellon tapahtumia.Mies kävi jollain seuraamillaan sivuilla ja ampujan henkilöllisyys,kuva ja osoitetiedot yms. muut tiedot olivat siellä julkaistu jo kauan ennen kuin poliisit ne julkisuuteen kertoivat (liekö sitten pollaritkin käyneet noilla sivuilla katsomassa,että kenestä pyssymiehestä tällä kertaa on kyse ; ) ). Ihmettelen,että sillä taustalla tänne otetaan mies asumaan tai niin no rikastuttihan tuo taas, jos ei kulttuuriperimää niin ainakin hautaustoimistoja , valitettavasti...

Katsoin jokavuotisen perinteen mukaisesti "Illallinen yhdelle" ohjelman.Se oli hyvä niin kuin aina :) Nyt odotellaan ilta yhtätoista ja lampsitaan läheiselle kentälle.Tänä vuonna meinaan varustautua kunnolla: Parit housut,paksut sukat,parit paidat,kaulahuivi,säärystimet,paksu pipo ja tietysti sormikkaat ja tumput.Otan mukaan myös itselleni vessajakkaran kun en kuitenkaan jaksa koko aikaa seistä.Pulkat otetaan myös mukaan niin saadaan kaikki kamppeet hyvin kuljetettua.Pojille paljon päälle ja termariin kuumaa glögiä-ilman terästystä jos vaikka noi ipanapasetkin haluavat ottaa hörppyä.

(no nyt klo on 18 ja raketit paukkuvat täyttä häkää.Kakrut kirmaavat keittiön ja partsin väliä ja täällä on kylmä kuin Siperiassa...Tosi hienoo)

Kunpa olisi jo yö ja kaikki häslääminen takana päin. Huomenna maataan reporankana ainakin puoleen päivään ja sitten kait pitäisi napostella jotain.Lauantaina on sentään sauna.Mulla on suunnitelmissa siivoskella lastenhuonetta ja karsia jotain leluja pois. Meinasin hankkia uusia hyllyköitä,joihin saatais poikien lautapelit yms. tavarat.

Hankintoja tehdään ens tiistaina Espoon Ikeassa,jonne minut armollisesti kuskaa ystäväiseni MissM. Vähänkö olen täpinöissäni!! Mies kyllä vähän epäröi päästää mua Ikeaan "ilman valvontaa" ;D No, me saatiin kyllä häiritsevän hävytön sponsorointilahjus JouluVaarilta ja JouluMummilta, jotka mä meinaan sijoittaa yhteiseen hyvään eli lastenhuoneen hankintoihin. Mä saan shoppailla (=olen onnellinen),lapset saavat uusia huonekaluja,joihin voivat siivota huoneensa prujut (=olen onnellinen), kotona rauha ja ihmisillä(=äidillä) hyvä tahto(=mies ja lapset ovat onnellisia). Tässä vain näytän toteen kuinka sanonta,että äiti voi hyvin niin perhe voi hyvin on oikeasti täyttä faktaa :)

Ai niin, olenkohan maininnut,että meille tuli perheenlisäystä?Tai oikeastaan Uholle tuli ja mä olen nyt sitten vähän kuin isoäiti. Jätkä sai jouluna tamagotchin *laimeahko JEE* Ekan päivän luin ohjeita ja harjoittelin hoitamaan tuota piipittävää mötikkää,jonka nimeksi tuli Typy (joo,tyttö tuli). Mä harjoittelin kun toi poitsu ei jaksanut kuulemma lukea. Menihän se jotenkuten, mutta seuraavana aamuna Typy herätti minut ennen klo 8:aa. Käskin pojan hiljentämään sen jotenkin. Siis kun mä vihdoinkin olen alkanut nukkumaan kunnon yöunia ilman eri herätyksiä niin sitten joku hengetön muoviotus kehtaa piipata korvaan! Voi kilin elin! Pari päivää meni mötikän kanssa kunnes tapahtui jotain maata järisyttävää.Typy sai tarpeekseen huonosta hoidosta ja muutti takaisin omalle planeetalleen.Viesti-ikkunaan tuli kirjekuoren kuva ja teksti "bye bye". Kylläpä Uholla otti koville kun "tappoi" oman pienokaisensa.Poika oli ihan järkyttynyt ja kiukutteli pari päivää.Yritin taas kääntää asiat parhain päin kuten äitien kuuluu,mutta kyllä se on pohja munkin kärsivällisyyssäkissä.Kaikkien selitysten jälkeen meinasin jo hakea Vaarilta ilmapistoolin ja lähteä poitsun kanssa mettään oravia ampuun,jotta saatais jätkästä miehen alku eikä mikään kitisevä puunhalaaja.

Ei vaan,nyt on menossa siis Typy II: sen kasvatusprosessi.Tämä otus on kasvanut onnellisesti aikuiseksi ja on varsin hankala tapaus,joka äksyilee ja nakkelee niskojaan kaiken aikaa.Arvaatte kai missä se nukkuu...Niinpä niin, mun tyynyn vieressä... (mä en kärsi enää katsoa poikaparan surkeaa naamaa jos tämäkin otus pakkaa tavaransa ja lähtee muille maille)

 

Tulis jo ensi viikko.Olisi suuria suunnitelmia askarteluiden suhteen.Nyt ei ole viitsinyt mitään aloittaa kun ei saa rauhaa kuitenkaan saattaa mitään loppuun.Seuraavaksi odotetaan Uhon synttäreitä 14.päivä.

tästä jatketaan.

Hyvää Uutta Vuotta 2010!!