no enpä ole turhan pitkään aikaan tännekään mitään saanut raapusteltua (ja mun elämähän on tunnetusti niin lennokasta ja tapahtumarikasta...NOT)
Parissa viikossa ei juuri ole sen kummempia skandaaleja kerennyt ilmenee, töissä on rauhallista- siis rau-hal-lis-ta- ja kertaalleen sain sanomista liian pitkistä ruokatauoista.Toki se koski muitakin,mutta sainpahan sanotuksi, että tunnen tosi turhaksi tulla labran puolelle peukaloita pyöritteleen.Aiheuttaa kuulemma juorua ja närää toisen puolen labralaisten keskuudessa,joten päätin sitten täst edespäin raahautua omalle puolelle tekemään "ei mitään". (onneksi meille tulee sentään noita näytelehtiä, näitä koko kansan rakastamia tiedelehtiä kuten Oho,Katso ja Seiska, *tana mitä saissee!!
Ihanko mua kiinnostaisi kuka on kiksauttanut ja ketä, missä ja milloin.Mulle riittää kun toi Isäntä käy säännöllisen epäsäännöllisesti silittämässä kissaa)

Eilen perjantaina 13.päivä kävin pikaseen kortisonipiikillä.Täytyy katos olla kondiksessa ensi viikolla kun MULLA ALKOI LOMA!!
Johan sitä 3 vkoa kärsikin töitä. Kunto on ollut muutoin ganska huono, odotellaan sitä MabTheran varsinaista vaikutusta.Sen pitäisi näkyä parhaimmillaan 3-4 kk:n päästä,että elokuulle tähdätään.

Käytiin äidin kanssa vähän kirpparilla myymässä tavaraa.Ja kun sanon vähän tarkoitan sitä myös...*höh-harmitus* Kesäisin täällä on mahkut mennä torille ilmaiseksi myymään. Paikalla pitää olla törkeen aikaisin, sikäli jos haluaa saada hyvän paikan ja aikaisin jos haluaa edes jonkun paikan.
No, me tietty oltiin ihan sika-aikaisin. Iskä vei äiteen sinne ootteleen seittemältä ja haki sitten minut.Paikka oli hyvä, mutta asiakkaita ei vaan ollut.
Samana päivänä oli sekä kesäkadun avajaiset ja rompetori.Suurin osa ihmisistä sanoivat etteivät olleet tienneet torikirpparin avautumisesta. Hyvin on mainostaminen hoidettu kaupungin puolesta...Mennään me sitten heinäkuussa uudestaan,ehkä puskaradio on siihen mennessä toiminut.
Tuli mulle joku kymppi taskuun,hyvä ettei tarvinnut paikasta maksaa.
Olin tehnyt ihka ensimmäisiä cd-korttejakin pari.
1645338.jpg
Yksi eukko niitä kävi hipelöimässä varsin kovakouraisesti,käänti ja väänti.Mua vähän kävi hirvittää kun en ollut laittanut niitä muoveihin (tilauksessa on).Käytiin keskustelu:
Täti: no höh,mitä hemmettejä nää on?!
Minä: ne on kortteja
T: kuka näitäkin muka tekee
M: no minä teen
T: jaaha
Rouva siinä suureen ääneen hypistellessään retosteli,että ostaakin kaikki kortit ja tuli sitten vasta kysyneeksi hintaa. Sanoin että tavalliset 3e ja noi cd-kortit 4e. Enpä ole kuunaan nähnyt kenenkään häviävän niin nopsaan ;D.

Muksuilla on kääntymässä unirytmi ikävästi yömyöhälle.Toisaalta me ollaan koko porukka yökyöpeleitä, että siinä mielessä ei haittaa. Harmittaa vain oman ajan vähentyminen kun mun tarveis silti päästä nukkumaan puolen yön aikaan (herätys klo 6).
Nyt parina iltana nukkumaanmeno on ollut liiankin hankalaa ja mulla on palanut käämit totaalisesti.Mitä sitä keksis kun mikään ei vaan auta?! Lässytys,asiallisuus,lahjonta ja tietty se uhkailu. Mä olen sitten päättänyt olla välittämättä. Mutta miten olet välittämättä kun Taisto tulee viekkuun veikeä ilme naamalla seisoen kädet kyljissä jalat harallaan (ns. Super-asento) "Kato äiti! Loistomunat!"
sanoo se ja näpäyttää vaippaansa, joka sitten syttyy valaisemaan hämärän makuuhuoneen.Hänellä oli vaipassa pieni kosketuslamppu...
Toinen tapaus samaiselta sälliltä. Iskä oli sanonut jo monta kertaa sänkykomennon ja Taisto silti viipotti pois sängystä.Nyt alkoi jo ääni muuttumaan ja poikakin huomasi sen vastaten vihaisesti "isä ,nyt sä kyllä olet hiljaa tai sitten" Ja näytti keskisormea -väärinpäin- ja lähti salamana karkuun. (isot pojat ovat pihalla opettaneet selviytymiskeinoja ja tää kansainvälinen käsimerkki on yksi niistä opetustyön hedelmistä)

Poikien huone on saanut uuden ilmeen.Hankittiin Uholle iso parvisänky, Ikean mallia Tromsö.Meillä oli ennestään sarjan kerrossänky,josta nyt otettiin alasänky pois, että Taistokin pääsi yläpetiin. Kyllä olikin urakka siirrellä tavaroita- tai mikä mä olen sanomaan kun toimin lähes pelkästään työnjohtajana miehen siirrellessä.Vähän yritin auttaa mutkun ei pysty ei kykene eikä ees saa niin minkäs teet.
Nyt ollaan tyytyväisiä- suunnilleen. Hakusessa on Uholle kirjoituspöytä ja joku mappihyllyn tapainen. Telkkari tarvii tason ja Taiston sängyn alle tarveis jonkun lelujen säilytyspaikan sekä pari tuolia/sohvan. Matotkin olis kivat,mutten tiiä niiden käytännöllisyydestä. Meillä ne on aika lailla kertakäyttöisiä tuolla muksuilla (se on kattokaas laiska äiti pesemään mattoja, parempi pistää mieheke peseen lattioita ;D)
Eli jos aikaisemmista postauksista löytyy kuvaa muksujen huoneesta niin, kerrossänky on edelleen lähes samalla kohtaa,sen takana on Uhon parvi ja vastakkaiselle seinälle siirrettiin vaatekaappi Billy-hyllyjen viereen.Niiden väliin hankitaan tv-taso.Ikkunan edusta jää paljaaksi vaikka olin alunperin miettinyt jotain arkkusäilytys-jutskaa. Mä paan sit joskus kuvaa,mitenkä ollaan saatu järkättyyn, mutta siihen menee aikaa.
Ihan hirveesti en ole valmis maksamaan noista kalusteista,kun ne kuitenkin tarroitetaan ja mahdollisesti tuhrataan.En haluisi nipottaa lastenhuoneen kalusteiden kanssa eli käväisin kierrätyksessä.Otin kännyllä muutamat kuvat ja mennään maanantaina porukalla katsomaan josko ne kelpaa miehelle- hän kun on meistä se tarkempi sisustaja...Parit hyllyt oli 6e/kpl ja tv-taso 7e.
Tein mä samalla löytöjäkin. Otin muksuille hämis-kylpyvaahtopurkin koristeeksi,Smarties-äijän itelleni, irvistävän kurpitsanaamapatsaan ensi Halloween-pöytään,mopon ja Peter Pan-tikarin sekä vielä rannekkeet. Näistä maksoin 1,50e yhteensä. Taisto on ihan pöhkönä mopoihin,miekkoihin ja noihin rannekkeisiin.Se on normaalisti täällä nudistina,mutta onpahan ees noi rannekkeet käsissä ja nilkoissa :)

Ja taas mä sanon tän: Vaatehuone pitäisi siivota...Ei siitä sen enempää...

Hyvä asia tuossa lastenhuoneen hässäkässä oli se,että löytyi paljon kaikkea sellasta mitä ikuna ei oltu nähtykään.Leluja ja mun kirjoja. Muutamia semmosia kirjoja kun olen kerran selannut ja pistänyt talteen,jotain askartelukirjoja,lasinmaalausta ja sellasta.Pistän niistä sitten kuvaa kun toi lataa noi akut ensin, että jos jotakuta kiinnostaa.

Täällä on semmonen kirppis,josta on mahdollista ottaa vain yksi hylly (hei tästä mä taisin mainitakin ed. postauksessa?)
No sinne tässä olen keräämässä tavaroita.Tällä hetkellä on kolme täyttä Ikea-kassia,eikä keltsua ja vaatehuonetta ole vielä aloitettu.
Muksuiltakin irtoaa vielä ainakin kassillinen leluja.---hmmm---Noinkohan se yksi hylly riittää tälle määrälle? Siellä oli kyllä tarjous justiinsa,että hyllykkö 18e/vko.Täytynee käydä katsastamassa kummonen tila se on ja sitten päättää mitenkä ottaa,rekitkin siellä on erikseen, mutta jotenkin mä noita rekkejä karsastan kun eivät ole siinä oman tilan vieressä vaan ihan omassa nurkassa.

Meillä on nyt tulossa sauvasirkkafarmi.Niitä putkahtelee koko ajan lisää.Viimeksi yksi oli kateissa ja sitten sen tilalle löytyi uusi.Tänään mies bongasi kadonneen yksilön yhestä vesikiposta,jossa se (=mies) juurruttaa köynnöstä (Äijä se on meillä myös se viherpeukaloinenkin).
Sitten kun sain sirkan kiinni niin mies loihe lausumahan,jotta "ota nyt tostakin toi pois kun tuossa killistelee" ja kas! Saken laarissa oli taas uusi otus,ihan tuore- vielä oli munan riippeet takakoivessa kiinni.Munat ovat jotakuinkin nuppinaulen pään kokoisia ja ruskeita niin ettei niitä kyllä parhaalla tahdollakaan erota hiekasta (olen yrittänyt tiirata :D )
Nyt noita sauviksia on kuusi huojumassa terrassa.Tänään oli pakko muovittaa ja teipata katto niille.Tähän mennessä niillä on ollut kattona vain joku kirja tms. mutta se on aika epävarma viritys,joten päällystin sen aidon terran katon elmukelmulla.Meinasin ensin,että teippaan sisäpuolelta katon umpeen,mutta kun ötököiden tarvii päästä riippumaan johkin nahanluonnin ajaksi niin päädyttiin sitten muovijuttuun.Joo- kyllä ollaan huolehdittu ilmanvaihdosta ;D

Tylsä ilma,sateinen ja raskas. Jätkät ja varsinkin toi pienempi supermies käyvät kierroksilla.Huomenna pistän ulos vaikka satais ämmiä äkeet selässä.Mun pää ei enää kestä.Katsovat nyt Liloa Stitchiä, sen jälkeen iltapesut ja joku filminpätkä päälle ja sänkyyn rauhoittumaan. Itelleni pistän pizzan (Lidl´n salami...mmmm maukasta!) uuniin ja yritän rauhoittua minäkin katsomaan Selviytyjiä.
Viime kerta jäi väliin kun nukuin liian sikeesti (mies kuunteli poppia ja jätkät riekkuivat mut mä nukuin...Että herää siinä nyt sitten vaikka ydinpommi räjähtäis).Yöllä tulee NCIS- tykkään siitä hurjasti, jotenkin samaistun siihen Abbyyn hyvin ;D

eiköhän tässä taas ollut jonkin sortin päivitystä.Hengissä ollaan siis.
Kovasti odotellaan täpinöissä kavereitten vauvauutista.Laskettu aika oli 11.päivä...En kärsi mennä soitteleen ja hoputtaa,että mikä siinä maksaa...Ei siinä mullakaan mennyt kuin kuusi tuntia per poika ;D
*hekoheko * sori rakas Manna ;D