-Taisto hei, paatko sen telsun hiljempaa! *ei vastausta,tv huutaa*
-Mikä siinä on, että tää ei pysy hiljemmalla?!*karjuu äiti ja pistää ääntä pois*
-No kun emmä kuule
-Kyllä sä kuulet, kun määkin kuulen tonne keittiöön asti ja mulla on paljon vanhemmat korvat.
-Joo mut mä tarviin uudet korvat.Osta hei mulle uudet.
-Mistäs semmosia sitten?Emmä oo nähnyt missään
-höh!No korvakaupasta tietysti! *daa,dorka*
-Jaa,no missä semmonen kauppa sitten olis?
-*vielä isompi tuhahdus- kun toi ei tiiä mitään mistään-tyyliin* No Hollandista tietysti!
(neuvolan tarkastuksessa kuulo oli ihan normaali?!)

Viikko vierähti siinä silmänräpäyksessä.Kädet ovat toimineet kivasti,muutamana aamuna ollaan oltu eri mieltä,että miksi nivelet ovat olemassa.
Tiputuksen jälkeen painoa tippui parisen kiloa kun ei ruoka maittanut. Vaan nytpä jälleen maistuu *höh*...

Taiston keskustelussa päädyttiin "esieskariin" eli jätkä jatkaa ryhmässä, jossa on sekä eskarilaisia että nuorempia.Hänelle tehdään myös ihan oma oppimissuunnitelma mukaellen esikoululaisten opintosuunnitelmaa. Taiston kanssa keskitytään lähinnä niihin perustaitojen petraamiseen ja jotain pientä uutta otetaan mukaan jos siltä tuntuu. Leikkien ja muun sosiaalisen kanssakäymisen perusteella Taiston "henkinen ikä" on siinä vajaan neljän vuoden kieppeillä, fyysistä ikäähän jäbällä on 5,5v. Että seuraavat pari vuotta tuo epeli viettää tuossa päiväkodissa.Katsotaan sitten miten jaksaa lähteä kouluun ja millaseen kouluun.

Kortteja olen saanut aikaiseksi! I-ha-naa! Mulle soitettiin viime viikolla ja pyydettiin kolmea korttia- kaksi hääaihetta ja yksi yo-kortti tytölle. Tein muutamia vaihtoehtoja ja tietty pari vauvakorttiakin tuli tehtyä...
Nyt olis hirvee hinku päällä-tarvii varmaan vääntäytyä keittöön jatkamaan (klo on nyt 23.12).Tää yö menee kuiteskin reisille kun sieltä tulee jäkistä- Suomi peli alkaa joskus kahdelta?

Toissapäivänä käytiin "kierroksella". Ensin pojat kerhoon sitten aamupalalle,sitten cittarin automaatin kautta Rautiaan maaliostoksille. Mun piti ottaa myös harmaata maalatakseni keittiön kaappien reunat (ovet ovat v.sin.), mutta karmean ylämäen jälkeen hyvä kun henki pihisi niin jotenkin se sit jäi.Päässä kävi semmoinen jyskytys ja pauke ja läähätin kuola poskella pahemmin kuin Tom Byronin tähdittämissä  aikuisten hydrauliikka ohjelmissa olevat naturellitylleröt.Ulos oli päästävä heti nyt. Otettiin sitten vain valkoista öljymaalia. Rautiasta kadun yli S-markettiin tsekkaa päivän tarjoukset. Ässässä on aamupäivisin hyvät tarjoukset, eikä tänne asti pääse eläkeläismummutkaan rohmuamaan :) (keskustaan n. 5km ja tän cityn joukkoliikenne -jaa,mikä?!- on tosi syvältä). Hiekkamäkeä toista kautta alas ja siitä hetken mielijohteesta Kierkeen (kierrätyskeskus). Löysin saalista: Taistolle maastokuvioinen takki, pitsi/ruusu-rääsy joka päätyy askarteluun, yksi uusi ruusuinen teekuppi. Muumi-video ja Pokemon-romppu.
Kierkestä kirpparille, josta löysin kolme kudetta tulevalle Vilpertille, joulupukki-jääpalamuotti ja mies bongasi mulle ison pääkallo-peltirasian ja kaksi samaa sarjaa teemukia.
Vihdoin kotiin ja kanat pannulle. Tehtiin couscouskanaa mukaellen Ii-tädin ohjetta.Hyvää tuli vaikkei ihan niin hyvää kun alkuperäinen. Tähän tuli tomskuja (kuutioina) ja kurkkua(kuutioina), paprikaa (kuutioina) emme laittaneet,kun mä en sitä syö.Lehti-persiljan tilalle laitettiin tavista ja mustapippuri loppui kesken. Sitruunamehua sopiva loraus ja minttukin jäi kun ei kaupasta löytynyt (paitsi kuivattua purkissa eikä sitä missään nimessä saanut laittaa, vaan tuoretta yrttiä! ;D ) Kanat olivat grillimarinaadissa,josta jäi kyllä potkua poskiin ehkä liiankin kanssa- lapset vaihtoivat kirjolohikiusaukseen heti miten suosiolla...
Tänään tehtiin hunajamarinadikanasta ja se oli miedompaa ja silleen parempaa.

Tää päivä meni ihan liian nopeasti. Mä pääsin sängystä vasta puoli yhden aikoihin kun vahingossa pistin pitkäkseni kerhoviemisen jälkeen...Siihenhän sitä sitten jämähti ja ylös yrittäessä olkapäät jäivät patjaan- otin kolme panacodia ja pienet tirsat.
Aamuyöllä näin outoa unta.Oltiin menossa naimisiin Miehen kanssa ja mä toikkaroin jossain pikkukujalla kilsan päässä kirkosta.En tiiä mitä etsimässä, mutta koputtelin yhen parturin ikkunaan, jossa Merja Larivaara oli leikkaamassa jonkun miehen hiuksia. Hän lupas auttaa mua hunnun kanssa ja lopuksi hän olikin mulle vihainen kun tulin kesken hommien sitä huntua lainaamaan.Sitten hän sotki mun tukan ja yritti laittaa sitä jotenkin muuten ja mulla oli jo hirvee kiire kun vihkiminen alkoi klo 21 ja siihen oli enää 10 min. Läksin ilman huntua ja tukka sotkussa kirkolle päin. En päässyt perille sillä tässä vaiheessa heräsin.
Toissa yönä unessa vieraili Anna Abreau,jonka piti auttaa mua tulemaan Idoliksi. Siis mä en oikeesti osaa ees laulaa!! Mut kuitenkin.Anna kulki paljain jaloin vaikka maassa oli lunta ja mä olin vihainen,että "nyt sä tuut kipeeksi,kengät jalkaan ja kunnolla päälle!"
Kukakohan tänä yönä tulee visiitille ja miksi?

Eilen aloitettiin Mona Lisaa-1000 palaista palapeliä. Ei muuten ole ihan helppo! Oikeastaan ärsyttävän vaikee kaikkine sävyeroineen. Ei siitä koskaan tuu valmista,mutta katsotaan kauanko mies jaksaa sen kanssa tapella (ei kauaa)

no jos nyt sitten sohvan kautta keittiöön. Otan kuvat korteista ja pistän näytille kunhan tästä joudan.