Taputuksia olkapäälle otetaan vastaan.

Tänään olen pessyt (tai no kone sen teki) pari koneellista pyykkiä, toinen kassi odottaa vielä alakerran kuivaushuoneeseen viemistä. Se nimittäin painaa sen verran, etten jaksa kantaa vaan ukon pitää se viedä.

Mulla paloi tänään päivällä ihan ne viimeisetkin päreen rippeet kun yritin päästä kynnystä pidemmälle vaatehuoneeseen (ja nyt ne lukijat huokaa, että taas se hiton vaatehuone?!). Äijä oli varsin lahjakkaasti tyhjentänyt kaiken ylähyllyiltä lattialle ja viikkojen aikana siihen kasan päälle oli kertynyt vielä lisää epämääräistä matskua. Eli mä en päässyt omille hyllyilleni lainkaan hakemaan kudetta päälle... Kuin kummassa joku pieni asia voikin pistää näkökentän niin punaiseksi? No okei, nyt mun olis tarve saada ongittua jotain vähän parempaa päälle kuin nää iänikuiset virttyneet t-paita ja kalsarit.

Apinanraivolla aloin tyhjentää sitä romukasaa sohvalle (jossa ne edelleenkin ovat). Ihan käsittämätöntä sälää; diskettejä, kovalevyjä, johtoja, piuhoja, töpseleitä, työkaluja, sarjakuvapokkareita jnejne. Seuraavaksi aloin viikkaan äijän vaatteita takaisin räjähtäneisiin pinoihin. Eihän tuolla ole kuin t-paitoja monta kymmentä! Muutama pitkähihainen paita oli eksynyt joukkoon. Onhan tähän tietty syykin ettei tarsi kuvitella ettenkö mä osais miestäni pukea... Se on meinaan yksi kuumaverisimmistä ihmisistä, jonka olen ikinä tavannut, Taisto tulee tässä asiassa isäänsä. Nyt jumankekka kun ulkona paukkuu -30 pakkasta äijä kulkee t-paita ja fleecetakki päällään. Välillä sentään laittaa jonkun verkkatakin alle.

Jaa, mut ei tää miehen pukeutuminen mikään pääpointti täsä ny ollu. Kyllähän iso aikuinen mies osaa päällensä vaatteet laittaa tarpeen mukaan.

Muutaman tunnin ahertamisen jälkeen vaatehuone alkoi siistiytyä. Paljon sain heitettyä poiskin ja osa lähtee taas kierrätykseen muiden riesaksi. Muttamutta, mä en vieläkään löytänyt mitään päälle pantavaa. Mun tarveis saada uudet pökät, mut eihän tälläselle pampulalle löydy taviskaupasta mitään, hyvä kun ees äitiysvaate puolelta... Ja nyt just ei ole inspistä laittaa ompelukonetta laulaan enkä edes kerkeiskään vaikka huvittaiskin.

Jaa-a. Idolsia meinasin mennä kohta puoleen kattomaan, mutta eihän tohon sohvalle mitään mahdu. Voi kelit sentään! Mun tarvii kait mennä vähän murisemaan tuonne olkkarin puolelle, että josko miesväki tajuis pistää kamat paikoilleen (mitä siitä, että mä ne siihen tälläsin...).

 

--Taiston tyttökaveri tuli tänään yllättäen hakee poikaa ulos. Sanoin, että saavat tulla meille jos ja kun tulee liian kylmä. Tunnin päästä Taisto soitti ja varmisti, että on ok. tulla. Antoi sitten ohjeet, että pitää ilmoittaa myös tyllerön äidille: "Äiti, pistätkö viestiä Mimosan äidille, et´ Mimmi tulee meille leikkimään? Kato sille pitää ilmoittaa, ettei se sitten huolestu ja anna Mimmille arestia vaikka koko päiväksi. Ja mä en haluu, et Mimmi saa arestia kun se on mun mielestä niin kaunis" (taustalta kuului Mimskun tirskahtelua)-- ;D