Eilen oli vapyn (vanhempainyhdistys) kokous. Vetkututti ihan törkeästi enkä millään olisi jaksanut lähteä.Pakko kuitenkin oli kun itse olin tätä päivää viimeksi pyytänyt...(mä ja mun suuri suuni) Tällä kertaa pääpaino oli tulevien joulumyyjäisten valmisteluissa. Viime vuonnahan mä makasin erinäisissä letkuissa ja mähnissä Jorvissa... Että intoa on kertynyt vuoden ajalta :) Muutenkin voisi sanoa,että tällä kerralla tuli hyvä fiilis koko ryhmästä. Ihmiset ovat tulleet sen verran tutuiksi,että uskaltavat sanoa sanottavansa- minä mukaan lukien. Viime syksynä kun osa meistä oli uusia niin keskustelut menivät vanhojen ollessa äänessä eikä uudet juurikaan pukahtaneet. Osa syy mulla oli ainakin kun en tiennyt systeemejä ja mikä "on ollut tapana" ja toinen syy oli ikä; niin naurettavalta kuin se kuulostaakin niin selkeää ikärasismia oli ilmassa...

Jepjep, sitä tikulla silmään,joka vanhoja muistelee.

Suurta tyydytystä sain kun itse ärsyttävä HP ihmetteli alati pulputtava suu ammollaan mun tekemää rehtorin korttia. Pyöritteli päätään ja päivitteli kun kerroin tehneeni ennenkin kortteja myyntiin... :)

Tosi hienoa,kun saatiin homma pyörimään!

Tätä päivää voisi luonnehtia lyijyiseksi. Aamulla olo oli kuin rekan alle jääneellä. Onneksi oli reumalääkärille piikkiaika. Uholla olikin lyhyt päivä 10-13 ja Taisto haettiin menomatkalla eskarista. Totta hemmetissä alkoi tihkuttaa ja vanhan tavan mukaan sade yltyi niin,että oltiin ihan läpimärkiä kun päästiin perille. Kävin ensin ex-duunissa moikkaamassa ja hain samalla työkaverin sinne jättämän kirjan pojille. Kysyin myös mahdolisuutta tilata savukalkkunaa jouluksi (niin kuin aina).Lupasivat soittaa kun saavat itsekin asiasta enempi infoa. (hittolainen,mulla pukkaa sellasta "pavlovin koirat" ilmiötä kun ajattelenkin sitä herkkukalkkunaa *lurps*). Sitten rullattiin reumatologille. Kari E. on kyllä mahottoman hyvä lääkäri ja ilmiömäinen pistäjä. Nyt pistettiin vasempaan ranteeseen (taas) samoin kuin etusormen ja nimettömän kämmenpuoleiseen "rystyseen". Myös vasen polvi sai tuta kortisonin mahdin.

Kotimatkalla käytiin apteekin kautta.Sain vihdoinkin uuden päätöksen Enbrelin korvattavuudesta. Otin myös Pancodit mukaan.Tällä kertaa sanoin,että ei vaihdeta Gepacodiin. Jännä juttu vaikka niissä on samat vaikuttavat aineet niin Gepa on huonompi kuin Pana ? Vai onko ihan psykologinen juttu, mun korvien välissä vaan... Nyt otin vain kk:n satsin,että voi sitten joulukuussa hakea koko 3 kk:tta. Epäilen kyllä vahvasti,että toi Panacod loppuu kesken, mutta se on sen ajan murhe :)

Ai niin, kysyin tuosta sikainfluenssarokotteesta. Lääkäri oli sitä mieltä,että mun pitäisi ottaa. Rokotteen riskit ovat pienemmät tässä tapauksessa kuin mahdollinen tauti. Suositteli kyllä erakoitumista, mutta vaikeaahan se on vältellä kosketusta muuhun maailmaan kun on noi pari pientä kätyriä. Silti vähän mietityttää kun just luin iltiksestä nuoresta naisesta,joka sai neurologisen sairauden rokotteesta. On niin kovin harvinainen juttu,että sitä suuremmalla todennäköisyydellä mä saan bingon..."been there,done that"

Ja loppuun vielä mainos:

Uho on erittäin innostunut partiosta. Nyt olisi myynnissä partiolaisten adventtikalentereita á 6 euroa. Tänä vuonna pitää myydä 12 kalenteria,jotta saisi hihaan ommeltavan "tonttu 2009"-merkin - se olisi Uholla tähtäimessä. Niin, että jos mietit vähintäänkin loistavaa pikkujouluviemistä tavallisen hyasintin sijaan niin tässä oiva idea!!  (koska äidille on tärkeää nähdä muksu onnellisena niin tulen vastaan postareissa eli postitus tulee mun pussista... tässä kohtaan pienen pieni suku on harmi... )

Ja aivan loppuun vielä pieni kevyt rallin pätkä, meille kaikille hehkeile naaraille! Kuumat aallot.